اسانس لبنیات

زمینه مصرف این دسته ، اسانس بستنی ، روکش ها و سس های بستنی ، شیر های طعم دار ، ماست میوه ای ، دسر، پودینگ ، شیر سویا ، اسانس پنیر ، کره ، مارگارین ، روغن نباتی و … است.

بسیاری از تولید کنندگان لبنیات ، بستنی و سایر محصولات یخ زده، از اسانس های نوشیدنی به عنوان اسانس اصلی خود استفاده می کنند. این روند در خصوص اسانس های دسته عمومی ، کامپاندها و اسانس های شیرینی جات نیز صدق می کند.

با این حال، در اوایل دهه 70 میلادی شرکتی فرانسوی بدعت گذار اسانس های مختص لبنیات شد. این اسانس ها به دلایلی از جمله تقارن مناسب با لبنیات محصولی با کیفیتی به مراتب بالاتر ایجاد می کردند که نهایتا منجر به توزیع سریع این تکنولوژی در سطح دنیا شد.

به دلیل محتوی 40 درصدی میوه و 0.2 درصد اسانس لبنیات به کار رفته در این شیوه برآورد تقریب اسانس به کار رفته در این محصولات برابر 1 کیلو در 100 کیلو محصول نهایی است. از سویی محتوی میوه مسبب طبیعی تر شدن مزه گردیده و از سوی دیگر اسانس لبنیات اضافه شده مزه ای را که تا پیش از این در روش های دیگر در لبنیات گم شده بود، به محصول باز می گرداند.

پس از چندین سال بهینه سازی، امروزه این سنت در اسانس های لبنیات سوئیس آروم حفظ و توسعه داده شده است.