اسانس شکلات و شیرینی جات

اسانس شیرینی جات قابل استفاده به عنوان اسانس شکلات ، اسانس آدامس ، اسانس بیسکویت ، اسانس آبنبات ، اسانس پاستیل و سایر محصولات این چنین است.

عموماً اسانس های صنعت شیرینی سازی را می توان در کاربرد های عمومی نیز مورد استفاده قرار داد. در این بخش اسانس هایی که عملکرد بسیار عالی در کاربرد شیرینی سازی (کیک، شکلات و هر آنچه به صورت صنعتی فرآوری می شود و در خانواده شیرینی جات می گنجد) دارد، قرار داده شده است. دوز مصرفی اسانس های این دسته 0.1 درصد محصول نهایی می باشد.

زیر مجموعه اسانس های شیرینی جات توجه خاصی را در تولید می طلبند از جمله :

اسانس مواد با پایه چربی : در محصولاتی که بالای 70 درصد چربی محلول در آب وجود دارد، اسانس پاسخگوی کیفیت دلخواه نبوده و می بایست از روغن های حلال یا اسانس های پودری در راستای دست یابی به کیفیتی ایده آل بهره جست.

اسانس آدامس : در تولید آدامس باید توجه ویژه ای به حلال های به کار رفته در اسانس صورت گیرد. زیرا که برخی از حلال ها ممکن است اثرات منفی بر روی خاصیت کِشسانی (الاستیسیته) آدامس برجای گذارند. با توجه به آنکه دوز مصرفی اسانس می بایست 8 الی 10 برابر دوز اسانس در محصولاتی چون آبنبات باشد، کاربرد اسانس های تغلیظ شده توام با استفاده از حداقل حلال ممکن پیشنهاد می شود. حلال های ترپنی نیز می تواند به این منظور استفاده گردند.